Söder om gränsen del två
I slutet av den första hälften av Earls och Randys äventyr för att hämta tillbaka Catalina till USA hade några typer med vapen kidnappat Earl. Medan Earl blir vän med Diego, den som tagit honom som gisslan, träffar Randy på ett gift par som använder honom för att fylla en tomhet i deras liv.
Del två – i slutet av den första hälften av Earls och Randys äventyr för att hämta tillbaka Catalina till USA hade några typer med vapen kidnappat Earl. Medan Earl blir vän med Diego, den som tagit honom som gisslan, träffar Randy på ett gift par som använder honom för att fylla en tomhet i deras liv. Trots alla hinder de träffar på kan inget hålla Earl borta från att stryka Catalina från sin lista, eller Randy från att hämta tillbaka sitt livs kärlek. Under tiden så tycker Darnell att det är svårt att hantera Joys nya glada attityd när deras grannar blir mer och mer påträngande.