Spindelnätet
Signe ger Arne i uppgift att 'lära känna Brunhilde bättre.' Det Arne inte inser är att Signe agerar på order av en hemlig grupp, Spindlarna, för att försöka stjäla De 12 Kungarnas hemligheter. Trion råkar stoppa kidnappningen och blandar istället in Signe, vilket resulterar i att Brunhilde blir kidnappad och att Arne får det topphemliga uppdraget att reda upp röran som han precis har ställt till! Men han litar inte på att Erik och Ylva ska kunna hålla hemligheten. Han försöker ta tillbaks Brunhilde från kidnapparna.