Star Wars Vintage: Caravan of Courage
Familjen Towanis rymdskepp kraschar på skogsmånen Endor, och när två barn skiljs från sina föräldrar startar ett otroligt äventyr som tar fyraåriga Cindel och hennes storebror Mace ut i ewokernas obekanta värld.
Ewokerna återvänder i Hjältarnas karavan: Ewokernas återkomst, den här gången för att hjälpa två barn som söker efter sina försvunna föräldrar. Familjen Towanis rymdskepp kraschar på skogsmånen Endor och de två barnen skiljs från sina föräldrar. Det är början på ett otroligt äventyr som tar fyraåriga Cindel Towani och hennes storebror Mace ut i den obekanta ewok-världen. Cindel är först rädd, men snart ser hon hur snälla ewokerna är. Mace är beskyddande och vaksam mot dessa underliga varelser och deras primitiva kultur. Men ewokernas idylliska liv motsäger visdomen, magin och det stora mod de har för att kämpa mot den svåra terrängen, ogästvänliga invånare och de ofattbara faror som står mellan återföreningen av barnen och deras försvunna föräldrar.