Studsmatta
När pappa måste sluta leka med tjejerna för att gå till jobbet, gör Bluey och Bingo allt de kan för att han ska fortsätta leka med dem på studsmattan så länge som möjligt!
Pappa är bäst på att leka i studsmattan och tjejerna får inte nog. Men när det är dags för pappa att gå till jobbet står inte Bluey och Bingo ut med att han ska lämna dem. De insisterar på att han inte kan gå utan att äta ordentligt, så de får honom att leka frukostleken och på studsmattan tillagar han dem som rostat bröd, ägg och till och med en äcklig smoothie. Men allt har en ände, och när Bluey tar ett tårfyllt farväl, ger pappa henne ett eget jobb; att hitta på nya lekar. Hon antar utmaningen och med hjälp av vattenspridaren gör hon studsmattan till en salladsslunga för en mycket road Bingo och mamma.