Pretty Little Picture
De fyra kvinnorna bestämmer sig för att organisera middagen som den avlidna Mary Alice planerade. Karl kommer till Wisteria Lane för att diskutera villkor med Susan.
Kvinnorna bestämmer sig för att genomföra middagsbjudningen som Mary Alice hade planerat att hålla, trots svårigheterna i deras egna liv. Den otrogna Gabrielle blir utpressad av en nioåring, Bree försöker hålla sina äktenskapsbekymmer hemliga och Susan utstår allt – på mer än ett sätt – när hon konfronterar sin före detta man.