The Earl, His Lover, the Escort and Her Brother
Anthony Ashley-Cooper, 10:e Earl of Shaftesbury, var en av Storbritanniens rikaste män, en avkomma till en historisk familj vars tillgångar inkluderade storslagna fastigheter i Storbritannien och Frankrike, en 9000 hektar stor egendom och konstverk värda tiotals miljoner pund. Han delade sin tid mellan sina förfäders familjehem i Dorset och den franska Rivieran, där han åtnjöt en hedonistisk livsstil med dryck, droger och sex.
Anthony Ashley-Cooper, 10:e Earl of Shaftesbury, var en av Storbritanniens rikaste män, en avkomma till en historisk familj vars tillgångar inkluderade storslagna fastigheter i Storbritannien och Frankrike, en 9000 hektar stor egendom och konstverk värda tiotals miljoner pund. Anthony delade sin tid mellan sina förfäders familjehem i Dorset och den franska Rivieran, där han åtnjöt en hedonistisk livsstil med dryck, droger och sex, allt finansierat av hans arv på flera miljoner pund. När han var i Frankrike träffade greven Jamila M'Barek genom en eskortbyrå, och när hon påstod sig vara gravid 2002 gifte de sig, vilket gjorde henne till den tredje grevinnan av Shaftesbury. Deras förhållande blev dock ansträngt och de separerade. 2004 bad greven om skilsmässa efter att ha träffat Nadia Orche, en klubbvärdinna och ung tvåbarnsmamma. Kort därefter försvann greven, och pressen spekulerade i om maffian hade fört bort honom och tvingat honom att lämna över sin rikedom. Flera månader efter hans försvinnande erkände Jamila för polisen att hennes bror, Mohammed M’Barek, dödade greven i ett passionsbrott, och Anthonys nedbrutna kropp hittades senare dumpad i en ravin vid foten av Alperna. Jamila och hennes bror förnekade att det var överlagt mord men båda dömdes och fängslades.