The Nutcracker
På julafton vill flickan Clara stanna uppe för att leka med sin nötknäppardocka, men hon måste gå och lägga sig. När alla har gått och lagt sig, smyger hon ner till nedervåningen ner för att vara med sin docka, somnar och drömmer en magisk dröm: Clara kidnappas av en muskung, men hennes nötknäppardocka - nu en stilig prins - räddar henne.