När USA:s ambassadör i England börjar misstänka att hans son är Antikrist måste han brottas med beslutet att döda barnet.
I denna kusliga nyinspelning av Omen ersätter den amerikanska diplomaten Robert Thorn (Liev Schreiber) sitt eget dödfödda barn med ett föräldralöst barn för att skona sin ovetande hustru (Julia Stiles). Men efter en serie groteska mord och hemska varningar kommer de till den fruktansvärda insikten om att deras barn är Satans son!