The Other Woman
Daniel och Charlotte lämnar Jacks läger för att nå sitt mål, och Jack och Juliet försöker spåra dem innan de lyckas. Juliets romantiska historia på ön med "De andra" återberättas.
Juliet får ett ovälkommet besök från en person från hennes förflutna som har fått order om att leta rätt på Charlotte och Faraday för att på vilket sätt som helst hindra dem från att fullfölja sitt uppdrag; Ben erbjuder Locke en lockande överenskommelse.