The Prophet
Alla tecken pekar i samma riktning: något är på väg att hända. Melinda oroar sig för sina nära och kära när hon genom en profetisk ande får se en vision om framtiden. Och hon blir inte fri från sin opålitliga kollega Gabriel, som fortsätter att vistas i Grandview.