Pushing Tin
Nick Falzone är stadens flygledare nummer ett tills en tystlåten främling, Russell Bell, överförs till avdelningen. Rivaliteten mellan de två främsta flygledarna vid New York TRACON eskalerar till en potentiellt farlig nivå.
Nick Falzone (John Cusack) är den mest upptagna och bästa flygledaren på Long Island - tills Russell Bell (Billy Bob Thornton) kommer till stan som en motorcykel-cowboy. Fyllda av koffein och machismo tävlar de två männen i kvickhet och vilja, en tävling som i slutändan bara kan ha en vinnare.