Tümpel
En liten fisk blir avskuren från havet i en tidvattenbassäng, och invånarna i bassängen betraktar nykomlingen med misstänksamhet och nyfikenhet. Men när en farlig mås hotar djuren går de alla samman i ett försök att driva bort bråkmakaren.
Ett fiskstim är ute till havs när hungriga fiskmåsar attackerar dem. En liten fisk flyr mot stranden men hamnar i en tidvattenbassäng. Invånarna i bassängen betraktar nykomlingen med misstänksamhet och nyfikenhet. Men när en farlig fiskmås hotar djuren går de alla samman i ett gemensamt försök att driva bort bråkmakaren.