Ödets kast
Bonaden har blivit vanställd och måste skyddas, men det är kvällen för examensdansen och den nya pagen i Cirkeln, Seb, har en dejt! Tara har en idé om hur de ska rädda både bonaden och examensdansen.
Det är kvällen för examensdansen, men byborna är chockade av den frätande svarta förutsägelsen som är insydd på bonaden. För att skydda den inför Cirkeln en vakt dygnet runt i rummet med bonaden. Det är Cirkelns page som har det jobbet, vilket innebär att Seb måste missa examensdansen! Så Tara manar fram en page i Cirkeln, Chess, från revan i bonaden. Men Chess är mer intresserad av examensdansen så gänget gömmer bonaden någonstans där ingen någonsin kommer att hitta den... tills Chess oavsiktligt leder grundarna rakt till den.