Phineas och Ferb måste hjälpa Love Händel att bevisa Klimpaloon existens.
Love Händels låt "Balladen om Klimpaloon" nomineras till "Bästa faktabaserade låten" på Tristies, tri-state-områdets musiktävling, sponsrad av Random Swimwear. Men när den magiska, människoliknande baddräkten Klimpaloon ifrågasätts, måste Phineas, Ferb och gänget resa till Himalaya för att bevisa hans existens och validera Love Händels nominering. Gästskådespelare är Jon Stewart som mr Random, ordförande för Random Swimwear.