Unforgiven
David och Mary Margaret misstänker att Cruella och Ursula har kommit till Storybrooke i syfte att avslöja en gammal och väl bevarad hemlighet.
David och Mary Margaret misstänker att Cruella och Ursula har kommit till Storybrooke i syfte att avslöja en gammal och väl bevarad hemlighet. Emma börjar undersöka saker på egen hand, hon misstänker dock att vänner och familj undanhåller nåt från henne. Regina och Henry fortsätter sökandet efter Författaren. De vänder sig till Marco i hopp om att Pinocchio kanske minns nån ledtråd som kan hjälpa dem. Samtidigt, i Sagovärlden, stöter Snow och Charming på den Mörka drottningen.