Vacation Friends 2
I uppföljaren hittar vi nygifta Marcus och Emily, som bjuder in Ron och Kyla som också är nygifta med en baby, till en karibisk semesterort, där Marcus träffar ägarna om ett byggkontrakt för ett hotell i Chicago. När partyt startar övergår de båda parens semester snabbt till ett vildsint äventyr.
Denna hysteriska uppföljare tar vid några månader efter slutet på ”Vacation Friends”, då det nygifta paret Marcus och Emily bjuder in sina ohämmade kompisar Ron och Kyla, som också är nygifta med en baby, till en all-inclusive semester i Karibien. Ron och Kyla känner inte till att Marcus i hemlighet tänker ha sammanträde med ägarna till semesterresorten för att lägga anbud på bygget av ett hotell i Chicago. Marcus noga uttänkta planering och efterlängtade semesterplaner går dock över styr då Kylas fängelsekund till pappa, Reese, släpps från San Quentin och dyker upp på platsen helt oanmäld, vilket slutar med jakten på en sjunken skatt, djungelstrapatser, extremsporter, supartävlingar och fler katastrofer än nånsin förr.