Välkommen till ditt drömjobb
Häst bryter samman och säger sitt på arbetsförmedlingen. När situationen har lugnat ner sig och Häst backar ur bestämmer sig den suspekta före detta soldaten Miller för att ta saken i egna händer. När de ser sin vän fast på en arbetsförmedling med en oförutsägbar beväpnad man kommer gänget till räddningen. Under tiden upptäcker Yvonne, som är förlovad med den frånvarande Guy, att allt inte är som det verkar.
Häst når bristningsgränsen på arbetsförmedlingen. Han hotar med att göra nåt drastiskt i förhoppning om att dra uppmärksamheten till det som händer män som han som har jobbat hela livet och inte får nån hjälp när de blir gamla. Som alltid sätter Häst andra människors känslor först och överger sin plan när andra påverkas av hans handlingar. En skum och oförutsägbar åskådare vägrar dock vapenvila, och plötsligt tar Hästs protest en dramatisk vändning. En efter en samarbetar gänget för att försöka rädda Häst. Under tiden upptäcker Yvonne att Guy har varit allt annat än sanningsenlig. Kan gänget göra det de gör bäst och komma till undsättning?