Victoriafallen: Afrikas Edens lustgård
Man kan se dem från avstånd upp till 30 km: Som en mumlande, bubblande vulkan stiger ett glödande moln från jorden.
Man ser dem på upp till 30 km avstånd – som från en mullrande, bubblande vulkan, redo att få ett utbrott, stiger ett glödande moln upp från marken. Så kan man uppleva Victoriafallen i soluppgången. Lokalbefolkningen kallar detta fenomen ”Åskans rök”. I synnerhet under torkan inleds en ovanlig vandring: elefantfamiljer kommer hit ändra från nationalparken i Hwange, 100 km bort. Därefter inträffar ett underbart och väldigt sällsynt spektakel: De simmar genom Zambesi som en lång rad pärlor.