We are Family
Efter chockförlusten i Asian Cup, möter Matildas sina ärkerivaler Nya Zeeland, och den nyblivna mamman Katrina Gorry återvänder till laget. Under tiden får träffa Mary Fowler äntligen sin familj efter flera år.
Efter chockförlusten i AFC Asian Cup, måste Matildas hitta tillbaka till sitt vinnande sätt när de möter sina rivaler, Nya Zeeland. Den nyblivna mamman, Katrina Gorry, kommer tillbaka till laget med sin bebis, medan Mary Fowler äntligen får träffa sin familj för första gången på tre år. Laget får ett traditionellt mottagande med en rökceremoni i Townsville, Queensland.
Med många familjemedlemmar på läktarna, avslutas den första matchen mot Nya Zeeland dramatiskt, precis som tränaren Tony Gustavsson förutspått under pausen, med en uppvisning av Matildas legendariska inställning att aldrig ge upp.