Yellowstone
Få platser är lika speciella och unika som Yellowstone nationalpark – världens första nationalpark. En vildmarksskatt med vidsträckta skogar och vidöppna dalar, hem för stora bisonoxehjordar, vargflockar och grizzlybjörnar. Den är belägen på en av världens största supervulkaner med ikoniska geotermiska sevärdheter som Old Faithful geyser och Grand Prismatic Spring.