Vad händer efter döden?
Programledaren Morgan Freeman undersöker hur olika forntida och nutida religioner besvarar frågan: Vad händer när vi dör?
Vad händer när vi dör? Vart tar vi vägen? Finns det någon del av oss som lever vidare? I seriens sista avsnitt beger sig Morgan Freeman ut för att förstå mänsklighetens besatthet av livet efter döden. Han pratar med David Bennett som dött och kommit tillbaka för att prata om det, Sam Parnia, en läkare som är övertygad om att något överlever våra fysiska kroppar efter döden, arkeologen Jodi Magness som avslöjar hur en mans död beviljade mänskligheten evigt liv, Swami Varishthananda, en munk som guidar Morgan genom hinduernas tro på reinkarnation, forskaren Enrique Rodriguez-Alegria som ser ett samband mellan forntida aztekiska människooffer och det moderna firandet av De dödas dag, egyptologen Salima Ikram som inuti tusentals år gamla pyramidgravar avslöjar den äldsta kända tron på livet bortom döden, samt Martine Rothblatt som har laddat ner sin frus minnen och medvetande till en robot vid namn BINA48 för att uppnå digital odödlighet.