Cowhide and Seek
Den här veckan hjälper veterinärerna folk både ute i fält och på kliniken. Dr Emily, som själv är gravid, hjälper en ko att kalva. En ung flicka får lära sig om livet när hennes älskade chinchilla avlider, men veterinären lär henne att hon kommer att älska sitt nya husdjur lika mycket. Under tiden har Charles hundar lärt sig att öppna ytterdörren och rymma.