Zombier 3
Det är Zeds och Addisons sista år på Seabrook och Seabrook har blivit en trygg hamn för monster och människor. Zed försöker få ett fotbolls-stipendium, för att bli den första Zombier som går på college, och Addison organiserar en internationell Hejarklackstävling. När intergalaktiska främlingar dyker upp för att deltaga i tävlingen, växer Seabrooks misstanke om att de vill ha mer än en fredlig tävling.
Det är Zeds och Addisons sista år på Seabrook och situationen är bättre än någonsin. Staden har äntligen accepterat monster, som en del av Seabrook och har blivit en trygg hamn för både monster och människor. Zed är på väg att få ett fotbollsstipendium, för att bli den första zombier som går på college (och han är glad över att göra Addison sällskap, som redan antagits). Addison är glad över att få inviga stadens nya hejarklacksarena, genom att bjuda in hejarklackar från hela världen för att tävla i en internationell hejarklackstävling. Men, staden chockeras av ankomsten av en ny grupp intergalaktiska främlingar – utomjordingar, som dyker upp för att deltaga i tävlingen. Trots att man motvilligt tillåter utomjordingarna att deltaga – växer misstänksamheten hos monstren och människorna i Seabrook, när de upptäcker att utomjordingarna kanske är ute efter något annat än en fredlig tävling. Vissa blixt-sekvenser kan påverka fotokänsliga tittare.