Digley and Dazey
Bästa vännerna Digley och Dazey är en del av ett byggarbetslag som åker runt och bygger och lagar saker som behöver repareras.
Bästa vännerna Digley och Dazey är en del av ett byggarbetslag som åker runt och bygger och lagar saker som behöver repareras. De arbetar hårt som ett team och använder sin kreativitet, de räddar alltid dagen och lär sig nya saker. Grävmaskinen Digley är den minsta av fordonen, med sitt lilla förkrympta spår, men han kompenserar för sin lilla storlek med sitt mod, sin intelligens och sin beslutsamhet och blir en värdefull medlem av bygglaget. Rivningskulan Dazey är en älskvärt impulsiv och entusiastisk karaktär. Hennes lösning på alla problem är att använda sin rivningskula, vilket ofta kan leda till missförstånd som orsakar ännu större problem för resten av teamet att fixa.