Past Lies
"Past Lies" är berättelsen om en grupp kvinnor vars stabila, framgångsrika liv plötsligt vänds upp och ned när liket efter en av deras skolkamrater dyker upp, 25 år efter att vännen försvann under en skolresa till Mallorca.
Mänskliga kvarlevor hittas i en grotta på Mallorca, vilket leder polisinspektör Paula Ríos, från staden Elda, till ön. Kvarlevorna tillhör hennes äldre syster Mati, som försvann under en skolresa tjugofem år tidigare. Samtidigt har Matis tjejgäng från sista året i gymnasiet en återförening inför Ritas återkomst. Rita är sedan tjugofem år tillbaka en hyllad filmregissör, bosatt i London. Den nostalgiska stämningen avbryts när inspektör Ríos dyker upp för att informera dem om upptäckten. Inte ens efter tjugofem år har någon av dem kunnat glömma det mystiska försvinnandet.