The Accident
The Accident utforskar ett glömt samhälle som drabbas av en katastrof. En explosion och ödesdiger kollaps på byggarbetsplatsen för ett välbehövligt regenereringsprojekt i Glyngolau, en bortglömd stad i ett föränderligt Storbritannien, kostar flera lokala barn livet. Samtidigt som sorgen förvandlas till ilska konfronteras samhället med svåra sanningar i jakten på rättvisa.