Darkwing Duck
Darkwing Duck berättar om sina äventyr som superhjälte, med hjälp av sin sidekick och pilot Sigge McKvack. Som sin hemliga alias Drake Mallard bor han i ett anspråkslöst förortshus med sin adoptivdotter Gåsalin, granne med den makalöst korkade familjen Fummelfot.
Darkwing Duck berättar om sina äventyr som superhjälte, med hjälp av sin sidekick och pilot Sigge McKvack. Som sin hemliga alias Drake Mallard bor han i ett anspråkslöst förortshus med sin adoptivdotter Gåsalin, granne med den makalöst korkade familjen Fummelfot. Darkwing kämpar för att balansera sitt egoistiska sug efter berömmelse och uppmärksamhet mot sin önskan att vara en god far till Gåsalin och hjälpa till att göra gott i St. Canard.