Dog with a blog
När Tyler och Avery upptäcker att Stan, deras nyligen adopterade hund, kan prata kommer de överens om att hålla det hemligt för alla, till och med sina föräldrar. När de samarbetar börjar barnen förstå dynamiken i sin nya familj.
Bennett och Ellen har gift sig och deras barn, Tyler, Chloe och Avery, har då blivit styvsyskon. Hittills har Tyler och Avery haft svårt att komma varandra nära. Bennett adopterar en hund från ett hundhem i hopp om att det ska inspirera Tyler och Avery till att komma överens och bli kompisar när de tar hand om honom. Detta händer också, till viss del, när barnen upptäcker att deras till utseendet normala hund kan prata. Från det ögonblicket kommer Tyler och Avery överens om en sak: Stans förmåga att tala måste hållas hemligt för alla, till och med deras föräldrar. När barnen lär sig att samarbeta för att inte röja Stans hemlighet märker de snart att hans hundperspektiv på livet, såväl hemma som i trädgården eller i parken, hjälper dem att klara av den nya syskonsituationen och till sist blir det vad som håller ihop familjen.