PHOENIX: EDEN17
I rymdutforskningens tidevarv flyr Romi och hennes älskare George från den ödelagda Jorden på jakt efter en ny värld för bara dem två och bosätter sig på planeten Eden17. Det visar sig dock vara en ödslig planet olämplig för mänsklig bebyggelse.
I rymdutforskningens tidevarv flyr Romi och hennes älskare George från den ödelagda Jorden på jakt efter en ny värld för bara dem två och bosätter sig på planeten Eden17. Det visar sig dock vara en ödslig planet olämplig för mänsklig bebyggelse. Efter att ha förlorat George i en olycka är Romi fast besluten att överleva med sin son Cain och lägger sig i en vilokapsel. När hon vaknar 1 300 år senare, upptäcker hon att Eden nu är hem till en blomstrande stad byggd av Cains ättlingar och den utomjordiska livsformen som kallas Moopy. Romi lever som en drottning, men när hon åldras blir hennes längtan efter Jorden starkare. En dag inser Com, ett av Edens barn, Romis känslor och bestämmer sig för att ge sig ut på en resa för att ta henne till Jorden.