Les Amateurs
Vincent Piquet och Alban Burne, två förlorare, ser sina trista liv krossas när de, efter ett missförstånd, avslöjar en konspiration och hamnar i en värld av organiserad brottslighet. Det är början på en galen och kaotisk resa fylld av faror och intriger. Men trots att de desperat försöker rädda sina liv slutar de aldrig tjafsa.
Vincent Piquet, som är i trettioårsåldern, arbetar för departementsrådet i Meurthe-et-Moselle. Hans flickvän Louise, som också råkar vara hans chef, har precis lämnat honom. Fyrtiofemåriga Alban Burne bor fortfarande med sin mamma och delar ut posten i byggnaden. En morgon ser Vincent och Alban sina tråkiga liv krossade när de, efter ett missförstånd, avslöjar en farlig komplott som hotar att dra in deras lilla stad i en politisk och ekonomisk skandal. De hamnar snart i den organiserade brottslighetens värld – en värld som Vincent gärna skulle ha undvikit men som Alban, ett fan av actionfilmer, är ivrig att ansluta sig till. För att rädda sig själva och sin stad måste de hålla ihop, trots sina meningsskiljaktigheter.