Havets under
Stilla havet är det största och djupaste havet på vår planet. Det innefattar de mest extrema miljöerna naturen har att erbjuda, från djuphavsgravar till undervattensvulkaner, tropiska laguner och vågpiskade subantarktiska vatten.
Stilla havet är det största och djupaste havet på vår planet. Det innefattar de mest extrema miljöerna naturen har att erbjuda, från djuphavsgravar till undervattensvulkaner, tropiska laguner och vågpiskade subantarktiska vatten. Det är också hem till fler öar än någon annanstans på jorden, med allt från kokosnötskantade atoller till karg vulkanisk bergart och rester från en sjunken kontinent från juraperioden. Det allra märkvärdigaste med Stilla havet är att liv har lyckats få fotfäste i alla de här miljöerna.