De laglösa haven
En chockerande video visar fyra män som klamrar sig fast vid ett vrak mitt på havet. Skott hörs... Männen blir brutalt mördade, en efter en. Den grävande journalisten Karsten von Hoesslindives undersöker hur ligor till havs smugglar narkotika, bedriver människohandel, olagligt fiske och plundrar andra båtar. Ligorna är ”fria” att göra vad de vill på havet och står utom räckhåll för lagen.