M*A*S*H
M*A*S*H (en förkortning för mobilt armékirurgsjukhus) är en amerikansk krigskomedi/dramaserie som kretsar kring nyckelpersonal under Koreakriget (1950–53). Spänningar inträffade ofta mellan den 4077:e enhetens civila inkallade - Hawkeye, Trapper John och B.J. Hunnicutt, och de "vanliga armékaraktärerna" såsom Margaret Houlihan och överste Potter, som tenderar att representera patriotism och plikt.