Raketflygaren
Den sjuårige och blivande piloten Kit Secord får veta att han står på tur att bli Raketflygaren, en raketbärande superhjälte som kan flyga! Beväpnad med hennes nya utrustning och hemliga identitet, far Kit mot skyarna för att skydda sin stad Hughesville och dess invånare från fara. Som hjälp har hon sin bästa vän Tesh, en bulldog vid namn Butch och en flygmekaniker och farfar, Ambrose Secord.