Riddarna av Castelcorvo
Hemligheter. Mysterier. Och skrämmande magiska varelser. Den lilla staden Castelcorvo är inte så fridfull som det verkar och bara en grupp modiga knektar kan lösa mysterierna. Fyra barn, Giulia, Riccardo, Betta och Matteo, måste lösa gåtor och möta sin största rädsla för att bli hjältarna som strider mot ondskan som lurar i Castelcorvo.
På den italienska landsbygden, långt från allfartsvägen, ligger den lilla byn Castelcorvo. Ett majestätiskt och urgammalt slott tronar över den lilla staden där livet går långsamt och alla känner alla. En stillsam plats? Inte alls. Bland de kullerstensbelagda gatorna och färgglada små husen finns häxor och andra skrämmande magiska varelser som ligger lågt. Och framför allt, är den gamla herrgården verkligen obebodd eller döljer den mysterier och hemligheter som bara en grupp modiga personer kan avslöja? Castelcorvo är inte så fridfullt och för att lösa mysterierna kallas modiga knektar in. Fyra barn, Giulia, Riccardo, Betta and Matteo, måste lösa gåtor och möta sin största rädsla för att växa upp, de får uppleva ett stort äventyr och bli hjältarna som kämpar mot ondskan som lurar i Castelcorvo.