Shaun the Sheep: Championsheeps
Livet på gården blir en kupa av atletisk aktivitet när Shaun och vänner arrangerar sin alldeles egna sportextravaganza. Shaun, Bitzer och vänner tävlar om segern i 21 tävlingar. Se dem snurra, rasa, studsa, dyka och hoppa till framgång så fort bonden vänder ryggen till.
Shaun och vännerna är sugna på sportspänning och bestämmer sig för att arrangera sin egen tävling på gården. Lika ihärdiga och fantasifulla som alltid, tävlar Shaun och vänner i en serie spektakulära sportevenemang i sin egen självbyggda stadion. Med all spänning sporten för med sig strävar Shaun och vänner efter seger, samtidigt som de ser till att bonden inte får reda på vad de håller på med.