Tutankhamons skatter
Howard Carters upptäckt av Tutankhamuns grav år 1922 skapade rubriker världen över och ett stort intresse kring det forntida Egypten. Men under decennierna efter fyndet har mycket av faraons ovärderliga gravgods försvunnit ner i museikällare och arkiv över hela Egypten. Nu, för första gången sedan de upptäcktes, samlas alla de 5 398 objekten på det nya Grand Egyptian Museum.