Soprano: Sing or Die
“Soprano: Sing or Die” belgesel dizisi, Marsilya'nın kuzey mahallelerinde doğan Komorlu göçmenlerin oğlu ve şu anda Fransa'nın en popüler sanatçılarından biri olan Saïd M'Roumbaba'nın (diğer adıyla Soprano) yolculuğunu anlatıyor. Bu başarının kilit bir unsurunu ortaya koyuyor: Bu destanın diğer üç ustası olan Mateo, Mej ve Djamali ile “yaşam boyu” bir dostluk.
“Soprano: Sing or Die” belgesel dizisi, Marsilya'nın kuzeyinde doğan Komorlu göçmen mahallesinin oğlu ve şu anda Fransa'nın en popüler sanatçılarından biri olan Saïd M'Roumbaba'nın (diğer adıyla Soprano) yolculuğunu anlatıyor. Bu başarının kilit unsurlarından birini ortaya koyuyor: Bu destanın diğer üç ustası olan Mateo, Mej ve Djamali ile “yaşam boyu” bir dostluk. Dört arkadaş 90'lı yıllarda apartmanlarının altında tanışmışlar ve o zamandan beri neşe, eziyet, aşağılama, aksilikler ve zaferler yoluyla bir arada kalmışlardır. Yetenek ve azim ile yaşam koşullarından kurtulan ve bir müzik imparatorluğu kuran bu grubun maceraları boyunca, çok daha geniş bir hikayeyi ortaya çıkıyor: bir şehre, Marsilya'ya, Fransa'daki çeşitliliğe ve rap müziğe dair otuz yıldan fazla süren bir hikayeyi.