Film „The Reason I Jump“ byl natočen podle bestselleru Naokiho Higashidy, nemluvícího autistického japonského chlapce. Film kombinuje Naokiho dílo s příběhy nemluvících lidí s autismem z celého světa, a přivádí tak publikum do jejich unikátního senzorického světa, plného intenzity, pronikavosti a krásy a někdy i stínů a hrůzy.