Keppi
Aava ønsker sig en hund. Hendes far giver hende en lidt besynderlig test: Hvis hun kan gå tur med en pind i to uger, får hun en hund. Mens Aava knytter sig til pinden, bliver forholdet mellem hendes forældre mere og mere anspændt. Aavas mor ser ægtemandens test som en måde at flygte fra sit ansvar. Familiekonflikten fortsætter, og den ændrer Aavas rejse på overraskende vis.
Den unge Aava drømmer om at have en hund. Hendes skeptiske far giver hende en test for at se, om hun kan tage ansvaret. Hvis hun kan gå tur med en pind i snor i to uger, så vil han overveje hendes ønske. Aava tager sig af denne lidt besynderlige udfordring og knytter sig overraskende nok til pinden. Alt imens bliver hendes forældres forhold mere og mere anspændt. Aavas mor bebrejder ægtemanden for, at hans usædvanlige løsning var en måde at flygte fra problemet og antyder, at de har større familiekonflikter. Deres strid når højdepunktet, og det påvirker Aavas rejse på en helt uventet måde.