Den dovne græshoppe
Da en doven græshoppe foretrækker at synge og danse i stedet for at samle forråd ligesom sine venner, myrerne, fortryder han, da vinteren nærmer sig. Myrerne redder hans liv, og til gengæld underholder han dem med sin musik.