Ete 96
Det er den 15. august, og som alle andre år holder Paul og hans venner en skovtur på Callot Island. Men i år bliver gruppen fanget af tidevandet, og alle er uenige om, hvad de skal gøre. Situationen bliver anspændt, mens de voksne skændes om, hvem der er ansvarlig. I mellemtiden bliver Paul, der er fanget mellem barndommen og voksenlivet, klar over sin individualitet, da han drukner i sin fantasi.