Gorillas Close Up
Denne Terra Mater-dokumentar giver et indblik i de sky lavlandsgorillaer i Gabons liv og udforsker deres komplekse familiestruktur.
Nationalparken Loango i Gabon er hjemsted for en flok vestlige lavlandsgorillaer, der har vænnet sig til de biologer, der har undersøgt dem i næsten 20 år. Denne dokumentar giver et indblik i sølvryggen Kamaya og hans families liv, og blandt de medvirkende er en nyfødt gorilla, modige forskere, skovelefanter, bøfler og den sidste tilbageværende vilde kystlinje i de afrikanske troper.