Løvernes Konge
Et fantastisk eventyr om Simba, en temperamentsfuld løveunge, som drømmer om ”meget snart at blive majestæt”. Ført på afveje af sin ærgerrige onkel Scar, vælger Simba en ubekymret livsstil med sine morsomme venner Timon og Pumba, og glemmer sit royale ansvar. Men snart kalder skæbnen, og han må vende hjem og kræve sin plads i livets evige kredsløb.