Ruby Bridges
Da den kloge seksårige Ruby vælges til at være den første afroamerikaner, der skal integreres i underskolen i New Orleans, udsættes hun for racismens sande, grimme ansigt for første gang. Men vejledt af sin mor og fars kærlighed, bliver Rubys heltemodige kamp for bedre uddannelse en lektie for os alle.