Santa Cruz...Por Ejemplo
Dokumentaren fokuserer på Santa Cruz de la Salceda, hvor ni beboere blev dræbt af Franco-tilhængere i 1936. Nogle af ofrene blev gravet op i 2003 og 2004. Gennem vidner, familiemedlemmer og beboere udforsker dokumentaren den påvirkning, som massakren og undertrykkelsen har haft, hvilket står i skarp kontrast til det maleriske castilianske landskab, hvor lignende tragedier fandt sted.