Santo Nero, Il
Under festlighederne til ære for helgenen Calogero sker der noget irrationelt i den lille by. De lokale, der er ligeglade med tilstedeværelsen af ​​indvandrerne, ærer helgenen fra Kartago. En mand der engang gik i land fra et hemmeligt skib, ligesom de tusindvis af illegale indvandrere, som når de sicilianske kyster.