Sri Lanka: Island of Hope
Under Kataragamas fuldmånefestival opdeles pilgrimme af at ride på elefanter og opfylde løfter til krigens hindugud. Veddaer ærer Valli Amma, en guddom. Muslimer besøger Khizar-Thakkiya-moskéen, en del af Sri Lankas vigtige flerreligiøse pilgrimsmål. Festivalen blander religiøse og metafysiske fejringer, men står over for udfordringer med kulturel appropriering.