Tough Boats: Journey Down the Nile
Rejs 400 km på 3 dage gennem Amazonas regnskov, der afsluttes med lyserøde floddelfiner. I Arktis tackler et 18-medlems hold gruopvækkende fiskerirutiner og lærer af lokalbefolkningen. Andre episoder omfatter en dampskibsrejse på Nilen, udforskning af De Store Søer og autentisk rejse i Tanzania og Filippinerne.