For dem, for hvem livet har været op ad bakke, en konstant kamp mod systemisk racisme og et fastlåst økonomisk system, handler livet om drivkraft. Om viljen til at lykkes trods dårlige odds. Intet sted er dette mere tydeligt end i den sorte bilkulturs vanvittigt kreative og lidenskabelige verden, hvor entusiaster viser vidt forskellige køretøjer frem i en udfoldelse af ikke blot motorbegejstring, men også af deres egen personlige succes. I hvert afsnit af Black Drive vil hiphoplegenden og bilsamleren Swizz Beatz besøge en særligt bilelskende lokation, hvor han sammen med en lokal aktivist vil udforske områdets sorte bilkultur og i sidste ende bringe to normalt uforenelige bilklubber sammen gennem en fælles kærlighed til alt med fire hjul og en motor og en påskønnelse af kollektivt at trodse omstændighederne gennem rent og skært drive.